Envío a LUKA en todos los libros que quieras  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Black art Renaissance: African Sculpture and Modernism Across Continents (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
304
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780520309685
N° edición
1

The Black art Renaissance: African Sculpture and Modernism Across Continents (en Inglés)

Joshua I. Cohen (Autor) · University Of California Press · Tapa Dura

The Black art Renaissance: African Sculpture and Modernism Across Continents (en Inglés) - Joshua I. Cohen

Libro Nuevo

$ 79.240

$ 132.060

Ahorras: $ 52.820

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 6 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 13 de Mayo y el Jueves 16 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Black art Renaissance: African Sculpture and Modernism Across Continents (en Inglés)"

Reading African art's impact on modernism as an international phenomenon, The "Black Art" Renaissance tracks a series of twentieth-century engagements with canonical African sculpture by European, African American, and sub-Saharan African artists and theorists. Notwithstanding its occurrence during the benighted colonial period, the Paris avant-garde "discovery" of African sculpture-known then as art negre, or "black art"-eventually came to affect nascent Afro-modernisms, whose artists and critics commandeered visual and rhetorical uses of the same sculptural canon and the same term. Within this trajectory, "black art" evolved as a framework for asserting control over appropriative practices introduced by Europeans, and it helped forge alliances by redefining concepts of humanism, race, and civilization. From the Fauves and Picasso to the Harlem Renaissance, and from the work of South African artist Ernest Mancoba to the imagery of Negritude and the Ecole de Dakar, African sculpture's influence proved transcontinental in scope and significance. Through this extensively researched study, Joshua I. Cohen argues that art history's alleged centers and margins must be conceived as interconnected and mutually informing. The "Black Art" Renaissance reveals just how much modern art has owed to African art on a global scale.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes