Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Critical Nexus: Tone-System, Mode, and Notation in Early Medieval Music (Ams Studies in Music) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2008
Idioma
Inglés
N° páginas
306
Encuadernación
Tapa Dura
Peso
1
ISBN
0195148886
ISBN13
9780195148886
N° edición
1
Categorías

The Critical Nexus: Tone-System, Mode, and Notation in Early Medieval Music (Ams Studies in Music) (en Inglés)

Charles M. Atkinson (Autor) · Oxford University Press · Tapa Dura

The Critical Nexus: Tone-System, Mode, and Notation in Early Medieval Music (Ams Studies in Music) (en Inglés) - Charles M. Atkinson

Libro Nuevo

$ 114.760

$ 229.510

Ahorras: $ 114.750

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 08 de Julio y el Jueves 18 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Critical Nexus: Tone-System, Mode, and Notation in Early Medieval Music (Ams Studies in Music) (en Inglés)"

The Critical Nexus confronts an important and vexing enigma of early writings on music: why chant, which was understood to be divinely inspired, needed to be altered in order to work within the then-operative modal system. To unravel this mystery, Charles Atkinson creates a broad framework that moves from Greek harmonic theory to the various stages in the transmission of Roman chant, citing numerous music treatises from the sixth to the twelfth century. Out of this examination emerges the central point behind the problem: the tone-system advocated by writers coming from the Greek harmonic tradition was not suited to the notation of chant and that this basic incompatibility led to the creation of new theoretical constructs. By tracing the path of subsequent adaptation at the nexus of tone-system, mode, and notation, Atkinson promises new and far-reaching insights into what mode meant to the medieval musician and how the system responded to its inherent limitations. Through a detailed examination of the major musical treatises from the sixth through the twelfth centuries, this text establishes a central dichotomy between classical harmonic theory and the practices of the Christian church. Atkinson builds the foundation for a broad and original reinterpretation of the modal system and how it relates to melody, grammar, and notation. This book will be of interest to all musicologists, music theorists working on mode, early music specialists, chant scholars, and medievalists interested in music.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes