Regala un libro a papá con hasta 80% dcto.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Curriculum: A Comparative Perspective: Volume 16 (Routledge Library Editions: Curriculum) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
258
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781138318779
N° edición
1

The Curriculum: A Comparative Perspective: Volume 16 (Routledge Library Editions: Curriculum) (en Inglés)

Brian Holmes; Martin Mclean (Autor) · Routledge · Tapa Dura

The Curriculum: A Comparative Perspective: Volume 16 (Routledge Library Editions: Curriculum) (en Inglés) - Brian Holmes; Martin Mclean

Libro Nuevo

$ 100.390

$ 182.520

Ahorras: $ 82.130

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 04 de Julio y el Jueves 18 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Curriculum: A Comparative Perspective: Volume 16 (Routledge Library Editions: Curriculum) (en Inglés)"

Originally published in 1989. What should be taught in schools? This book explores the differing curriculum traditions in Britain, Europe, the USA, Latin America, India and the Far East and the possibilities for change. For the practising teacher and the educationalist it opens up the debates about ‘quality’ in education which have been intense in many countries throughout the 1980s and focuses on how different countries are trying to change the curriculum to achieve higher standards and greater relevance. Considering the age-old questions "Who shall be educated?" and "What knowledge is of most worth?", four major curriculum traditions are examined in an historical context. The authors show how some European and American practices were freely incorporated into emerging systems in other parts of the world while elsewhere curricula were transferred by imperialists to their colonies and then modified. In the first part of the book the difficulties of curriculum change are explored within the contexts of countries where the curricula are rooted in indigenous models. The second part examines countries where curricula have been transferred from other parts of the world and how this affects curriculum change. In each case the politics of educational change since 1945, when compulsory education was introduced in many countries, has been analysed. The book will help students of education to understand the issues of curriculum reform and the transfer of curriculum models and places the problems in an international perspective with case studies.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes