días Zig Zag hasta 45% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Evangelicals: A Historical, Thematic, and Biographical Guide (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
1999
Idioma
Inglés
N° páginas
352
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0313301034
ISBN13
9780313301032

The Evangelicals: A Historical, Thematic, and Biographical Guide (en Inglés)

Robert H. Krapohl; Charles H. Lippy (Autor) · Greenwood · Tapa Dura

The Evangelicals: A Historical, Thematic, and Biographical Guide (en Inglés) - Robert H. Krapohl; Charles H. Lippy

Libro Nuevo

$ 135.390

$ 225.650

Ahorras: $ 90.260

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 28 de Mayo y el Viernes 07 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Evangelicals: A Historical, Thematic, and Biographical Guide (en Inglés)"

The different facets of American religious life are more thoroughly understood with an awareness of the Evangelical heritage that intersects the different denominational boundaries. Since Evangelicalism is not confined to one religious denomination or group, it has associations with a number of American religious movements such as Fundamentalism, Pentecostalism, the Charismatic Movement, and Revivalism. This study, modeled after the popular Greenwood Denominations in America series, analyzes the people, institutions, and the religious culture of modern American Evangelicals. Divided into three sections the book presents a history of American Evangelicalism, discusses themes and issues in modern American Evangelicalism, and provides a biographical dictionary of modern American Evangelical leaders. The combination of critical narrative and reference will appeal to religion scholars and American culture scholars alike. Separate bibliographies unique to the history section and to the themes and issues section provide valuable resources for further research. Equally helpful is the bibliographic material that completes each entry in the biographical dictionary section of the book. The three part organization makes this an accessible research tool, clearly organized for easy cross referencing.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes