Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Imagination of Experiences: Musical Invention, Collaboration, and the Making of Meanings (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2021
Idioma
Inglés
N° páginas
122
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780367569280
N° edición
1

The Imagination of Experiences: Musical Invention, Collaboration, and the Making of Meanings (en Inglés)

Alan Taylor (Autor) · Routledge · Tapa Dura

The Imagination of Experiences: Musical Invention, Collaboration, and the Making of Meanings (en Inglés) - Alan Taylor

Libro Nuevo

$ 44.940

$ 89.880

Ahorras: $ 44.940

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 14 de Junio y el Viernes 28 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Imagination of Experiences: Musical Invention, Collaboration, and the Making of Meanings (en Inglés)"

Aimed at lay, student, and academic readers alike, this book concerns the imagination and, specifically, imagination in music. It opens with a discussion of the invalidity of the idea of the creative genius and the connected view that ideas originate just in the individual mind. An alternative view of the imaginative process is then presented, that ideas spring from a subconscious dialogue activated by engagement in the world around. Ideas are therefore never just of our own making. This view is supported by evidence from many studies and corresponds with descriptions by artists of their experience of imagining. The third subject is how imaginations can be shared when musicians work with other artists, and the way the constraints imposed by trying to share subconscious imagining result in clearly distinct forms of joint working. The final chapter covers the use of the musical imagination in making meanings from music. The evidence is that music does not communicate meanings directly, and so composers or performers cannot be looked to as authorities on its meaning. Instead, music is commonly heard as analogous to human experience, and listeners who perceive such analogies may then imagine their own meanings from the music.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes