Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Late Films of Claude Chabrol: Genre, Visual Expressionism and Narrational Ambiguity (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
208
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781501351976

The Late Films of Claude Chabrol: Genre, Visual Expressionism and Narrational Ambiguity (en Inglés)

Jacob Leigh (Autor) · Bloomsbury Academic Usa · Tapa Blanda

The Late Films of Claude Chabrol: Genre, Visual Expressionism and Narrational Ambiguity (en Inglés) - Jacob Leigh

Libro Nuevo

$ 62.140

$ 124.270

Ahorras: $ 62.130

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 91 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 06 de Junio y el Martes 18 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Late Films of Claude Chabrol: Genre, Visual Expressionism and Narrational Ambiguity (en Inglés)"

A member of the French New Wave group of filmmakers who first came to prominence at the end of the 1950s, Claude Chabrol has received the least amount of critical and scholarly attention, although he was the more prolific and commercially successful of them all. Jacob Leigh fills this lacuna by focusing on the last nine feature films of Chabrol's career, exploring his imagery, camerawork, use of sound and music, and performances, revealing the stylistic characteristics of his films while identifying the fundamental thematic issues that lie at the heart of his career-length exploration of the relationship between individuals and societies. Key areas of focus includes Chabrol's careful depiction of upper-class settings in films such as La Ceremonie (1995), Merci pour le chocolat (2000) and La Fille coupee en deux (2007) and on what Robin Wood and Michael Walker call `the beast in man' (1970), the quasi-sympathetic `id-figures' of which Le Boucher's Popaul is the most celebrated. Chabrol's `id-figures' inherit the traits of Shadow of a Doubt's Uncle Charlie, Rope's Brandon and Strangers on a Train's Bruno, all three of whom have characteristics of the Nietzsche-quoting psychopath familiar in crime fiction. Additionally, The Late Films of Claude Chabrol considers the influence on Chabrol of a range of significant writers, including Patrick Hamilton, Patricia Highsmith, Charlotte Armstrong and Ruth Rendell.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes