Extendimos las ofertas estos Buscadays con hasta 80% dcto.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Musical as Drama (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2014
Idioma
Inglés
N° páginas
250
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780691164625

The Musical as Drama (en Inglés)

Scott Mcmillin (Autor) · Princeton University Press · Tapa Blanda

The Musical as Drama (en Inglés) - Scott Mcmillin

Libro Nuevo

$ 42.100

$ 76.540

Ahorras: $ 34.440

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 21 de Junio y el Miércoles 03 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Musical as Drama (en Inglés)"

Derived from the colorful traditions of vaudeville, burlesque, revue, and operetta, the musical has blossomed into America's most popular form of theater. Scott McMillin has developed a fresh aesthetic theory of this underrated art form, exploring the musical as a type of drama deserving the kind of critical and theoretical regard given to Chekhov or opera. Until recently, the musical has been considered either an "integrated" form of theater or an inferior sibling of opera. McMillin demonstrates that neither of these views is accurate, and that the musical holds true to the disjunctive and irreverent forms of popular entertainment from which it arose a century ago. Critics and composers have long held the musical to the standards applied to opera, asserting that each piece should work together to create a seamless drama. But McMillin argues that the musical is a different form of theater, requiring the suspension of the plot for song. The musical's success lies not in the smoothness of unity, but in the crackle of difference. While disparate, the dancing, music, dialogue, and songs combine to explore different aspects of the action and the characters. Discussing composers and writers such as Rodgers and Hammerstein, Stephen Sondheim, Kander and Ebb, Leonard Bernstein, and Jerome Kern, The Musical as Drama describes the continuity of this distinctively American dramatic genre, from the shows of the 1920s and 1930s to the musicals of today.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes