Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Oxford Handbook of Care in Music Education (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
656
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 18.5 x 6.6 cm
Peso
1.22 kg.
ISBN13
9780197611654

The Oxford Handbook of Care in Music Education (en Inglés)

Hendricks, Karin S. (Autor) · Oxford University Press, USA · Tapa Dura

The Oxford Handbook of Care in Music Education (en Inglés) - Hendricks, Karin S.

Libro Físico

$ 201.370

$ 402.740

Ahorras: $ 201.370

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 22 de Julio y el Lunes 29 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Oxford Handbook of Care in Music Education (en Inglés)"

The notion of care is at times misunderstood in the context of music education--equated simply with kindness or associated with lowered expectations--and is often dismissed without consideration of its full value to music learning. When viewed through a student "deficit" perspective, concepts of care might evoke unnecessary pity or a sense of rescue, thereby positioning teachers and learners in a superior/inferior relationship that may be unhealthy and unhelpful to either person. Furthermore, many well-meaning approaches to care emphasize a unidirectional relationship from teacher to student, discounting the ways in which a teacher also continues to learn and develop. A more empowering conceptualization of care in music education involves sharing--sharing experience, sharing passion, sharing excitement, sharing goals, and sharing humanness. The Oxford Handbook of Care in Music Education addresses ways in which music teachers and students interact as co-learners and forge authentic relationships with one another through shared music-making. Concepts of care addressed in the handbook stem from philosophies of relationship, feminist ethics, musical meaningfulness, and compassionate music teaching. These essays highlight the essence of authentic relationships and shared experiences between teachers and learners, extending previous conceptions of care to meet the needs of contemporary music learners and the teachers who care for, about, and with them.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes