Un libro para cada mamá hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Political Economy of Media: Enduring Issues, Emerging Dilemmas (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2008
Idioma
Inglés
N° páginas
589
Encuadernación
Tapa Dura
Peso
2
ISBN
1583671625
ISBN13
9781583671627

The Political Economy of Media: Enduring Issues, Emerging Dilemmas (en Inglés)

Robert W. Mcchesney (Autor) · Monthly Review Press · Tapa Dura

The Political Economy of Media: Enduring Issues, Emerging Dilemmas (en Inglés) - Robert W. Mcchesney

Libro Nuevo

$ 134.920

$ 224.860

Ahorras: $ 89.940

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 9 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 20 de Mayo y el Miércoles 29 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Political Economy of Media: Enduring Issues, Emerging Dilemmas (en Inglés)"

The influence of media on society is unquestioned. Its reach penetrates nearly every corner of the world and every aspect of life. But it has also been a contested realm, embodying class politics and the interests of monopoly capital. In The Political Economy of Media, one of the foremost media critics of our time, Robert W. McChesney, provides a comprehensive analysis of the economic and political powers that are being mobilized to consolidate private control of media with increasing profit — all at the expense of democracy.In this elegant and lucid collection, McChesney examines the monopolistic competition that has created a global media that is ever more concentrated and centralized. McChesney reveals why questions about the ownership of commercial U.S. media remain off limits within the political culture; how private ownership of media leads to the degradation of journalism and suppression of genuine debate; and why corporate rule threatens democracy by failing to provide the means for an educated and informed citizenry. The Political Economy of Media also highlights resistance to corporate media over the last century, including the battle between broadcasters and the public in the 1920s and 1930s and the ongoing media reform movement today. The Political Economy of Media makes it clear that the struggle over the ownership and the role of media is of utmost importance to everyone.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes