Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Promise of the New and Genealogies of Education Reform (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
124
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
24.9 x 17.5 x 1.5 cm
Peso
0.44 kg.
ISBN13
9781138807754
N° edición
1
Categorías

The Promise of the New and Genealogies of Education Reform (en Inglés)

Mcleod, Julie ; Wright, Katie (Autor) · Routledge · Tapa Dura

The Promise of the New and Genealogies of Education Reform (en Inglés) - McLeod, Julie ; Wright, Katie

Libro Físico

$ 68.920

$ 137.840

Ahorras: $ 68.920

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 10 de Junio y el Jueves 20 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Promise of the New and Genealogies of Education Reform (en Inglés)"

This volume explores questions about hope, optimism and the possibilities of the 'new' as expressed in educational thinking on the nature and problem of adolescence. One focus is on the interwar years in Australian education, and the proliferation of educational reports and programs directed to understanding, governing, educating and enlivening adolescents. This included studies of the secondary school curriculum, reviews of teaching of civics and democracy, the development of guidance programs, the specification of the needs and attributes of the adolescent, and interventions to engage the 'average student' in post-primary schooling. Framed by imperatives to respond in new ways to educational problems, and to the call of modernity, many of these programs and reforms conveyed a sense of enormous optimism in the compelling power of education and schools to foster new personal and social knowledge and transformation. A second focus is the expression of such utopianism in educational history - themes that may seem novel, or incongruous, or even inexplicable in the present - and in studies and representations of young people as citizens in the making. Finally, developing broadly genealogical approaches to the study of adolescence, the chapters variously seek to provoke more explicitly historical thinking about the construction of the field of youth studies. This book was originally published as a special issue of the Journal of Educational Administration and History.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes