Aprovecha hasta 50% Descuento en Libros VER AQUÍ

    portada The Transparency Society (libro en inglés)
    Formato
    Libro físico
    Editorial
    Categoría
    Política y ciencias sociales
    Año
    2015
    Idioma
    Inglés
    N° páginas
    70
    Encuadernación
    Tapa blanda
    Isbn13
    9780804794602
    N° edición
    1

    The Transparency Society (libro en inglés)

    Byung-Chul Han · Stanford Briefs

    Libro Nuevo

    $ 22.610

    $ 34.250

    Ahorras: $ 11.640

    34% descuento
    • Estado: Nuevo
    Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
    Recíbelo entre el Miércoles 04 de Diciembre y el Viernes 13 de Diciembre.

    Reseña del libro

    Transparency is the order of the day. It is a term, a slogan, that dominates public discourse about corruption and freedom of information. Considered crucial to democracy, it touches our political and economic lives as well as our private lives. Anyone can obtain information about anything. Everything―and everyone―has become transparent: unveiled or exposed by the apparatuses that exert a kind of collective control over the post-capitalist world. Yet, transparency has a dark side that, ironically, has everything to do with a lack of mystery, shadow, and nuance. Behind the apparent accessibility of knowledge lies the disappearance of privacy, homogenization, and the collapse of trust. The anxiety to accumulate ever more information does not necessarily produce more knowledge or faith. Technology creates the illusion of total containment and the constant monitoring of information, but what we lack is adequate interpretation of the information. In this manifesto, Byung-Chul Han denounces transparency as a false ideal, the strongest and most pernicious of our contemporary mythologies.

    Opiniones del libro

    ¿Leíste este libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia evaluación.

    Ver más opiniones de clientes
    • 0% (0)
    • 0% (0)
    • 0% (0)
    • 0% (0)
    • 0% (0)

    Opiniones sobre Buscalibre

    Ver más opiniones de clientes