Venta Flash hasta 80% dcto y envío a luka en libros seleccionados.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The White Rectangle Writings on Film (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2002
Idioma
Inglés
N° páginas
252
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
3980498972
ISBN13
9783980498975

The White Rectangle Writings on Film (en Inglés)

Malevich Kazimir Severinovich (Autor) · Potemkinpress · Tapa Blanda

The White Rectangle Writings on Film (en Inglés) - Malevich Kazimir Severinovich

Libro Nuevo

$ 30.670

$ 51.120

Ahorras: $ 20.450

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 61 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 31 de Mayo y el Miércoles 12 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The White Rectangle Writings on Film (en Inglés)"

What did Kazimir Malevich (1878 - 1935), the proponent of pure abstraction in painting, have to do with film, that mechanical repository of everything that is banal and worthless? It was only in 1924 that Malevich described film as a system that fixed reality beyond the cultural idea. Nonetheless between 1925 and 1929 he wrote several articles on film as well as a script. The texts by the man who created the 'black square' that are assembled in this volume, and are for the most part translated into German for the first time, lead us to the heart of the debate about movement and acceleration as central metaphors for modernity in the international avant-garde. His contradictory reflections on the new medium document the friction between the metaphysical programme of Suprematist abstraction and the mediatic attributes of film. Malevich arranges the melodramas of Mary Pickford, the comedies of Monty Banks, the films of Sergei Eisenstein, Dziga Vertov, Walter Ruttmann and Yakov Protazanov within his historical model of the rise of Modernism from Cezanne through Cubism and Futurism, to Suprematism. In this process almost all his essays deal with the 'missed encounter' between film and art, because Malevich perceives film as the perfected form, not of Naturalism but of the principles of the new painting - dynamism and abstraction. For more information, please visit the publisher's website at www.PotemkinPress.com.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes