Celebramos el día de la felicidad con Emvío a LUKA.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Theory for Theatre Studies: Movement (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2021
Idioma
Inglés
N° páginas
208
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781350026360

Theory for Theatre Studies: Movement (en Inglés)

Rachel Fensham (Autor) · Methuen Drama · Tapa Blanda

Theory for Theatre Studies: Movement (en Inglés) - Fensham, Rachel ; Solga, Kim ; Bennett, Susan

Libro Nuevo

$ 43.310

$ 60.150

Ahorras: $ 16.840

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 2 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 11 de Julio y el Jueves 18 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Theory for Theatre Studies: Movement (en Inglés)"

How do we define movement in performance? Who or what is being moved and how? And which movements are felt, observed, or studied, in theatre? Part of the Theory for Theatre Studies series which introduces core theoretical concepts that underpin the discipline, Movement provides the first overview of relevant critical theory for students and researchers in theatre and performance studies. Exploring areas such as vitality, plasticity, gesture, effort and rhythm, it opens up the study of theatrical production, live art, and intercultural performance to socio-political conceptions of movement as both practice and concept. It covers movement training systems and considers how they have been utilized in key works of the 20th and 21st centuries. The final section traces the convergence of movement in theatre with other media and digital technologies. A wide range of in-depth case studies helps to equip readers to explore new methodologies and approaches to movement as a performance concept. These include analysis of Satoshi Miyagi's production of Sophocles' Antigone (2017), Thomas Ostermeier's production of Ibsen's Hedda Gabler (2008), the Berliner Ensemble's Mother Courage (1949), The Constant Prince (1965) performed by Ryzsard Cieslak, and the National Theatre's production of War Horse (2007). The final section considers a suite of concepts that shape postdramatic and intermedial theatre from China, Germany-Bangladesh, Australia, the United States, and United Kingdom. The volume is supported by further online resources including video material, questions, and exercises.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes