días Zig Zag hasta 45% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Time Machine: Cinematic Temporalities (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
328
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9788857243290
N° edición
01

Time Machine: Cinematic Temporalities (en Inglés)

Antonio Somaini; Eline Grignard; Marie Rebecchi (Autor) · Skira · Tapa Blanda

Time Machine: Cinematic Temporalities (en Inglés) - Antonio Somaini; Eline Grignard; Marie Rebecchi

Libro Nuevo

$ 43.220

$ 72.030

Ahorras: $ 28.810

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 2 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 06 de Junio y el Jueves 13 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Time Machine: Cinematic Temporalities (en Inglés)"

How cinema and other moving-image media have transformed, throughout their history, our perception of time.Both a book and an exhibition, Time Machine: Cinematic Temporalities takes as a starting point two events that occurred in the same year, 1895: the publication of H.G. Wells’s “scientific romance” The Time Machine: An Invention, the first literary work in which movement through time is made possible by a technical device, and the first public presentation, on the evening of December 28, 1895, of the Lumière Brothers’s Cinématographe.Based on this double starting point, Time Machine: Cinematic Temporalities tackles the way in which cinema and other moving-image media such as video and video installations have transformed, throughout their history, our perception of time through the different techniques of slow motion and acceleration, loops and reversals, time lapse and freeze-frame, multiple exposures, stop-motion animation, in addition to the endless variations of the operation of montage: that crucial act of separating and joining images and sounds which has often been considered as one of cinema’s defining traits.Written by the editors of this volume and by a series of leading figures in the field of film and media theory―Emmanuel Alloa, Jacques Aumont, Raymond Bellour, Christa Blümlinger, Georges Didi-Huberman, Philippe Dubois and Noam Elcott, plus a machine-written text produced by a “collaboration” between Grégory Chatonsky and different recursive neural networks―the eleven texts in this volume shed new light on the aesthetic, epistemological, political and media-theoretical implications of different techniques of cinematic time manipulation.The eleven image sections or entractes (Time Machines; Time Axis Manipulations; Flows; Instants; Time Lapse; Multiple Exposures; Animate, Inanimate; Re-montage; Loops & Reversals; Deep Time; Machine Visions), conceived of as sections of an exhibition unfolding throughout the pages of a book, explore in different ways the idea of considering cinema and other moving-image media as time machines.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes