Un libro para cada mamá hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Vygotsky's and A. A. Leontiev's Semiotics and Psycholinguistics: Applications for Education, Second Language Acquisition, and Theories of Language (Contributions in Psychology) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2003
Idioma
Inglés
N° páginas
177
Encuadernación
Tapa Dura
Peso
1
ISBN
0313322244
ISBN13
9780313322242

Vygotsky's and A. A. Leontiev's Semiotics and Psycholinguistics: Applications for Education, Second Language Acquisition, and Theories of Language (Contributions in Psychology) (en Inglés)

Dorothy Robbins (Autor) · Praeger · Tapa Dura

Vygotsky's and A. A. Leontiev's Semiotics and Psycholinguistics: Applications for Education, Second Language Acquisition, and Theories of Language (Contributions in Psychology) (en Inglés) - Dorothy Robbins

Libro Nuevo

$ 146.440

$ 244.060

Ahorras: $ 97.620

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 69 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 23 de Mayo y el Martes 04 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Vygotsky's and A. A. Leontiev's Semiotics and Psycholinguistics: Applications for Education, Second Language Acquisition, and Theories of Language (Contributions in Psychology) (en Inglés)"

This work introduces Russian theories of language from the Vygotskian perspective, with a chapter by famed scholar A. A. Leontiev about Vygostky and Russian psycholinguistics. The holistic nature of Russian psychology is highlighted, viewing the personality development of each individual as a whole. Vygostky's interdisciplinary approach to education, termed pedology, is examined, as is the Zone of Proximal Development and how it is understood in Russian education and theory. The theory of constructivism within education in the West is compared with the Vygotskian understanding of Zone of Proximal Development. Much of the focus is on teaching and teacher ability. This work also opens a discussion rarely analyzed in the West within theories of language: code, representation, image, imagination, imitation, and mimesis. Also, Vygotskian thought is compared with Chaos Theory/Complexity Theory on a philosophical level.Foreign language teachers and those teaching English as a second language will find this volume valuable, as will scholars and students in applied linguistics, cognitive psychology, semiotics, and the psychology or philosophy of language.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes