días Zig Zag hasta 45% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Watching war on the Twenty-First Century Stage: Spectacles of Conflict (Methuen Drama Engage) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
376
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781350099418

Watching war on the Twenty-First Century Stage: Spectacles of Conflict (Methuen Drama Engage) (en Inglés)

Clare Finburgh Delijani (Autor) · Continnuum 3Pl · Tapa Blanda

Watching war on the Twenty-First Century Stage: Spectacles of Conflict (Methuen Drama Engage) (en Inglés) - Clare Finburgh Delijani

Libro Nuevo

$ 77.350

$ 128.920

Ahorras: $ 51.570

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 27 de Mayo y el Jueves 06 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Watching war on the Twenty-First Century Stage: Spectacles of Conflict (Methuen Drama Engage) (en Inglés)"

What do we watch when we watch war? Who manages public perceptions of war and how? Watching War on the Twenty-First-Century Stage: Spectacles of Conflict is the first publication to examine how theatre in the UK has staged, debated and challenged the ways in which spectacle is habitually weaponized in times of war. The `battle for hearts and minds' and the `war of images' are fields of combat that can be as powerful as armed conflict. And today, spectacle and conflict - the two concepts that frame the book - have joined forces via audio-visual technologies in ways that are more powerful than ever. Clare Finburgh's original and interdisciplinary interrogation provides a richly provocative account of the structuring role that spectacle plays in warfare, engaging with the works of philosopher Guy Debord, cultural theorist Jean Baudrillard, visual studies specialist Marie-Jose Mondzain and performance scholar Hans-Thies Lehmann. She offers coherence to a large and expanding field of theatrical war representation by analyzing in detail a spectrum of works, including expressionist drama, comedy and dance theatre. She demonstrates how features unique to the theatrical art, namely the construction of a fiction in the presence of the audience, can present possibilities for a more informed engagement with how spectacles of war are produced and circulated.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes