Envío a LUKA en todos los libros que quieras  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Whose School is It? Women, Children, Memory, and Practice in the City (Louann Atkins Temple Women & Culture) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2006
Idioma
Inglés
N° páginas
217
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
0.75
ISBN
0292709919
ISBN13
9780292709911
Categorías

Whose School is It? Women, Children, Memory, and Practice in the City (Louann Atkins Temple Women & Culture) (en Inglés)

Rhoda H. Halperin (Autor) · Univ Of Texas Pr · Tapa Blanda

Whose School is It? Women, Children, Memory, and Practice in the City (Louann Atkins Temple Women & Culture) (en Inglés) - Rhoda H. Halperin

Libro Nuevo

$ 50.720

$ 78.030

Ahorras: $ 27.310

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 22 de Mayo y el Miércoles 29 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Whose School is It? Women, Children, Memory, and Practice in the City (Louann Atkins Temple Women & Culture) (en Inglés)"

Whose School Is It?: Women, Children, Memory, and Practice in the City is a success story with roadblocks, crashes, and detours. Rhoda Halperin uses feminist theorist and activist Gloria Anzaldúa's ideas about borderlands created by colliding cultures to deconstruct the creation and advancement of a public community charter school in a diverse, long-lived urban neighborhood on the Ohio River. Class, race, and gender mix with age, local knowledge, and place authenticity to create a page-turning story of grit, humor, and sheer stubbornness. The school has grown and flourished in the face of daunting market forces, class discrimination, and an increasingly unfavorable national climate for charter schools. Borderlands are tense spaces. The school is a microcosm of the global city.Many theoretical strands converge in this book—feminist theory, ideas about globalization, class analysis, and accessible narrative writing—to present some new approaches in urban anthropology. The book is multi-voiced and nuanced in ways that provide authenticity and texture to the real circumstances of urban lives. At the same time, identities are threatened as community practices clash with rules and regulations imposed by outsiders.Since it is based on fifteen years of ethnographic fieldwork in the community and the city, Whose School Is It? brings unique long-term perspectives on continuities and disjunctures in cities. Halperin's work as researcher and advocate also provides insider perspectives that are rare in the literature of urban anthropology.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes