Último día del CYBER DAY: Las mejores ofertas del año hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada A Second Chicago School? The Development of a Postwar American Sociology (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1995
Idioma
Inglés
N° páginas
436
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0226249395
ISBN13
9780226249391
N° edición
1
Categorías

A Second Chicago School? The Development of a Postwar American Sociology (en Inglés)

Gary Alan Fine (Autor) · University Of Chicago Press · Tapa Blanda

A Second Chicago School? The Development of a Postwar American Sociology (en Inglés) - Gary Alan Fine

Libro Nuevo

$ 83.470

$ 151.760

Ahorras: $ 68.290

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 54 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 19 de Junio y el Lunes 01 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "A Second Chicago School? The Development of a Postwar American Sociology (en Inglés)"

From 1945 to about 1960, the University of Chicago was home to a group of faculty and graduate students whose work has come to define what many call a second "Chicago School" of sociology. Like its predecessor earlier in the century, the postwar department was again the center for qualitative social research—on everything from mapping the nuances of human behavior in small groups to seeking solutions to problems of race, crime, and poverty. Howard Becker, Joseph Gusfield, Herbert Blumer, David Riesman, Erving Goffman, and others created a large, enduring body of work. In this book, leading sociologists critically confront this legacy. The eight original chapters survey the issues that defined the department's agenda: the focus on deviance, race and ethnic relations, urban life, and collective behavior; the renewal of participant observation as a method and the refinement of symbolic interaction as a guiding theory; and the professional and institutional factors that shaped this generation, including the leadership of Louis Wirth and Everett C. Hughes; the role of women; and the competition for national influence Chicago sociology faced from survey research at Columbia and grand theory at Harvard. The contributors also discuss the internal conflicts that call into question the very idea of a unified "school."

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes