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portada A Unified Theory of Voting: Directional and Proximity Spatial Models (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1999
Idioma
Inglés
N° páginas
229
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0521665493
ISBN13
9780521665490

A Unified Theory of Voting: Directional and Proximity Spatial Models (en Inglés)

Iii Merrill; Grofman (Autor) · Cambridge University Press · Tapa Blanda

A Unified Theory of Voting: Directional and Proximity Spatial Models (en Inglés) - Iii Merrill; Grofman

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Reseña del libro "A Unified Theory of Voting: Directional and Proximity Spatial Models (en Inglés)"

Professors Merrill and Grofman develop a unified model that incorporates voter motivations and assesses its empirical predictions--for both voter choice and candidate strategy--in the United States, Norway, and France. The analyses show that a combination of proximity, direction, discounting, and party ID are compatible with the mildly but not extremely divergent policies that are characteristic of many two-party and multiparty electorates. All of these motivations are necessary to understand the linkage between candidate issue positions and voter preferences.

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