Celebramos la semana del libro hasta 80%  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Anti-Music: Jazz and Racial Blackness in German Thought Between the Wars (Suny Series, Philosophy and Race) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
226
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781438469867

Anti-Music: Jazz and Racial Blackness in German Thought Between the Wars (Suny Series, Philosophy and Race) (en Inglés)

Mark Christian Thompson (Autor) · State University Of New York Press · Tapa Blanda

Anti-Music: Jazz and Racial Blackness in German Thought Between the Wars (Suny Series, Philosophy and Race) (en Inglés) - Mark Christian Thompson

Libro Nuevo

$ 47.650

$ 95.300

Ahorras: $ 47.650

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 17 de Mayo y el Viernes 24 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Anti-Music: Jazz and Racial Blackness in German Thought Between the Wars (Suny Series, Philosophy and Race) (en Inglés)"

Examines how African American jazz music was received in Germany both as a racial and cultural threat and as a partner in promoting the rise of Nazi totalitarian cultural politics.Anti-Music examines the critical, literary, and political responses to African American jazz music in interwar Germany. During this time, jazz was the subject of overt political debate between left-wing and right-wing interests: for the left, jazz marked the death knell of authoritarian Prussian society; for the right, jazz was complicit as an American import threatening the chaos of modernization and mass politics. This conflict was resolved in the early 1930s as the left abandoned jazz in the face of Nazi victory, having come to see the music in collusion with the totalitarian culture industry. Mark Christian Thompson recounts the story of this intellectual trajectory and describes how jazz came to be associated with repressive, virulently racist fascism in Germany. By examining writings by Hermann Hesse, Bertolt Brecht, T.W. Adorno, and Klaus Mann, and archival photographs and images, Thompson brings together debates in German, African American, and jazz studies, and charts a new path for addressing antiblack racism in cultural criticism and theory.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes