Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Attention Deficit Hyperactivity Disorder: Integration of Cognitive, Neuropsychological, and Psychodynamic Perspectives in Psychotherapy (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
164
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
25.3 x 18.2 x 1.5 cm
Peso
0.46 kg.
ISBN13
9781138780484
N° edición
1

Attention Deficit Hyperactivity Disorder: Integration of Cognitive, Neuropsychological, and Psychodynamic Perspectives in Psychotherapy (en Inglés)

Conway, Francine (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Attention Deficit Hyperactivity Disorder: Integration of Cognitive, Neuropsychological, and Psychodynamic Perspectives in Psychotherapy (en Inglés) - Conway, Francine

Libro Físico

$ 164.330

$ 298.780

Ahorras: $ 134.450

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 10 de Julio y el Lunes 22 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Attention Deficit Hyperactivity Disorder: Integration of Cognitive, Neuropsychological, and Psychodynamic Perspectives in Psychotherapy (en Inglés)"

For many researchers, clinicians, teachers, patients, and family members, the discourse on ADHD has been occurring in silos. Traditional ADHD camps are organized primarily in terms of neurological and cognitive perspectives and to a lesser extent psychoanalytic/psychodynamic perspectives. Those with an interest in ADHD have not been able to obtain a comprehensive understanding of the disorder and consequently have been restricted in psychotherapy treatment options. This book argues for the integration of the three perspectives on ADHD. Drawing on the expertise of an international range of contributors, the volume addresses questions from a psychoanalytic vantage point which have considerable meaning in clinical work with children who have ADHD. They examine the role of trauma and attachment problems as both a possible antecedent to ADHD, and as an outgrowth of ADHD which predisposes the child to limitations in emotion regulation, social adversity, an even maltreatment. Several questions pertinent to psychodynamic treatment and relevant case studies are discussed including: a) the viability of psychoanalysis/psychodynamic treatment for ADHD children b) the impact of early traumatic experience on the child's specific weaknesses in attention, over-reactivity and dysregulation c) contributions of problems in object relations and regressive defences to ADHD symptoms d) and the importance of other intrapsychic issues.This book was originally published as a special issue of the Journal of Infant, Child and Adolescent Psychotherapy.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes