Envío a LUKA en todos los libros que quieras  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Cinema and Brexit: The Politics of Popular English Film (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
304
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.6 cm
Peso
0.42 kg.
ISBN13
9781350274341

Cinema and Brexit: The Politics of Popular English Film (en Inglés)

Neil Archer (Autor) · Bloomsbury Publishing PLC · Tapa Blanda

Cinema and Brexit: The Politics of Popular English Film (en Inglés) - Archer, Neil

Libro Nuevo

$ 84.050

$ 116.740

Ahorras: $ 32.690

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 98 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 21 de Junio y el Jueves 27 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Cinema and Brexit: The Politics of Popular English Film (en Inglés)"

Neil Archer's original study makes a timely and politically-engaged intervention in debates about national cinema and national identity. Structured around key examples of 'culturally English cinema' in the years up to and following the UK's 2016 vote to leave the European Union, Cinema and Brexitlooks to make sense of the peculiarities and paradoxes marking this era of filmmaking. At the same time as providing a contextual and analytical reading of 21st century filmmaking in Britain, Archer raises critical questions about popular national cinema, and how Brexit has cast both light and shadow over this body of films.Central to Archer's argument is the idea that Brexit represents not just a critical moment in how we will understand future film production, but also in how we will understand production of the recent past. Using as a point of departure the London Olympics opening ceremony of 2012, Cinema and Brexitconsiders the tensions inherent in a wide range of films, including Skyfall(2012), Dunkirk(2017), Their Finest(2017), Darkest Hour(2017), The Crown(Netflix, 2016), Paddington(2014), Paddington 2(2017), Never Let Me Go(2011), Absolutely Fabulous: The Movie(2016), The Trip(2010), The Inbetweeners Movie(2011), Mr. Bean's Holiday(2007), The World's End(2013), Sightseers(2012), One Day(2011), Attack the Block(2011), King Arthur: Legend of the Sword(2017) and The Kid Who Would be King(2019). Archer examines the complex national narratives and representations these films expound, situating his analyses within the broader commercial contexts of film production beyond Hollywood, highlighting the negotiations or contradictions at play between the industrial imperatives of contemporary films and the varied circumstances in which they are made. Considering some of the ways a popular and globally-minded English cinema is finding means to work alongside and through the contexts of Brexit, he questions what are the stakes for, and possibilities of, a global 'culturally English cinema' in 2019 and beyond.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes