Extendimos las ofertas estos Buscadays con hasta 80% dcto.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada English as an academic language in Bhutan. Language policy implementation issues (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
24
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
25.4 x 17.8 x 0.1 cm
Peso
0.06 kg.
ISBN13
9783668097261

English as an academic language in Bhutan. Language policy implementation issues (en Inglés)

Tashi Namgyel (Autor) · Grin Verlag · Tapa Blanda

English as an academic language in Bhutan. Language policy implementation issues (en Inglés) - Namgyel, Tashi

Libro Físico

$ 58.360

$ 81.060

Ahorras: $ 22.700

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 96 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 24 de Junio y el Jueves 04 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "English as an academic language in Bhutan. Language policy implementation issues (en Inglés)"

Research Paper (postgraduate) from the year 2012 in the subject English Language and Literature Studies - Linguistics, language: English, abstract: This study was planned to investigate Gonpasingma Lower Secondary School teachers and students' reflections on a required Dzongkha English language policy. The study was made through the use of notes on observations and expressed concerns which were intended to develop a consensus with regard to the required amendment. Phenomenology was employed since this design helps in knowing abiding concerns regarding the "language policy" and of lived experience. Data were gathered through formally written answers from all the twenty-four respondents. Earlier language policy was established through strict regulations imposed by the school authority. Soon after withdrawing the existing practice, students returned to their habit of speaking their own vernacular languages. Compared to English, students did feel comfortable to speak Dzongkha (the national language). Our findings are that in spite of well-known difficulties, teachers need to provide adequate guidance by being role model whereby students will understand the correlation of native language and second language, and the adverse effect of avoiding Dzongkha and English.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes