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portada Good Business: Leadership, Flow and the Making of Meaning (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Categoría
Negocios e Inversiones
Año
2004
Idioma
Inglés
N° páginas
256
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780340739730

Good Business: Leadership, Flow and the Making of Meaning (en Inglés)

Mihaly Csikszentmihalyi (Autor) · Hodder Paperback · Tapa Blanda

Good Business: Leadership, Flow and the Making of Meaning (en Inglés) - Mihaly Csikszentmihalyi

Negocios e inversiones

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Reseña del libro "Good Business: Leadership, Flow and the Making of Meaning (en Inglés)"

In today's society it is scientists and businesspeople who wield the most influence and power. Mihaly Csikszentmihalyi believes this also gives them the responsibility to provide for the needs, not just of their workforce, but of the community in its largest sense. This book helps those in power towards a new understanding and vision of what it means to be a leader. The people interviewed here - including Peter Bijur (CEO of Texaco), Michael Markkula (co-founder of Apple Computer), Anita Roddick (founder of The Body Shop) and Ted Turner (vice chairman of AOL Time Warner) are recognised both for their success and because they care for more than success. Their case studies provide a blueprint for doing business that is good, not just in the material sense, but also on spiritual and ethical levels. Good Business shows leaders and managers - and employees - how to contribute to the development of an enjoyable life that provides meaning, to a society that is just and evolving, and ultimately to the sum of human happiness.
Mihaly Csikszentmihalyi
  (Autor)
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(1934 - 2021) Psicólogo húngaro-americano. Es conocido por su investigación pionera en el campo de la psicología positiva, donde ha desarrollado conceptos clave relacionados con la experiencia óptima y la motivación; su tema de reflexión preferido fue el significado de la felicidad. Fue profesor de psicología en la Universidad de Claremont (California), jefe del departamento de psicología en la Universidad de Chicago y del departamento de sociología y antropología en la Universidad Lake Forest. Es uno de los psicólogos más citados en la actualidad en campos relacionados con la psicología, la educación, el liderazgo y la creatividad.
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