Celebramos la semana del libro hasta 80%  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Historical Thinking and Other Unnatural Acts: Charting the Future of Teaching the Past (Critical Perspectives on the Past) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
280
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.5 cm
Peso
0.40 kg.
ISBN
1566398568
ISBN13
9781566398565

Historical Thinking and Other Unnatural Acts: Charting the Future of Teaching the Past (Critical Perspectives on the Past) (en Inglés)

Sam Wineburg (Autor) · Temple University Press · Tapa Blanda

Historical Thinking and Other Unnatural Acts: Charting the Future of Teaching the Past (Critical Perspectives on the Past) (en Inglés) - Wineburg Sam

Libro Nuevo

$ 34.190

$ 68.380

Ahorras: $ 34.190

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 2 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 07 de Mayo y el Viernes 10 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Historical Thinking and Other Unnatural Acts: Charting the Future of Teaching the Past (Critical Perspectives on the Past) (en Inglés)"

Since ancient times, the pundits have lamented young people's lack of historical knowledge and warned that ignorance of the past surely condemns humanity to repeating its mistakes. In the contemporary United States, this dire outlook drives a contentious debate about what key events, nations, and people are essential for history students. Sam Wineburg says that we are asking the wrong questions. This book demolishes the conventional notion that there is one true history and one best way to teach it. Although most of us think of history -- and learn it -- as a conglomeration of facts, dates, and key figures, for professional historians it is a way of knowing, a method for developing and understanding about the relationships of peoples and events in the past. A cognitive psychologist, Wineburg has been engaged in studying what is intrinsic to historical thinking, how it might be taught, and why most students still adhere to the "one damned thing after another" concept of history. Whether he is comparing how students and historians interpret documentary evidence or analyzing children's drawings, Wineburg's essays offer "rough maps of how ordinary people think about the past and use it to understand the present." Arguing that we all absorb lessons about history in many settings -- in kitchen table conversations, at the movies, or on the world-wide web, for instance -- these essays acknowledge the role of collective memory in filtering what we learn in school and shaping our historical thinking.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes