Último día del CYBER DAY: Las mejores ofertas del año hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Latin Blackness in Parisian Visual Culture, 1852-1932 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
232
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.1 x 15.7 x 2.0 cm
Peso
0.64 kg.
ISBN13
9781501332357

Latin Blackness in Parisian Visual Culture, 1852-1932 (en Inglés)

Lyneise E. Williams (Autor) · Bloomsbury Visual Arts · Tapa Dura

Latin Blackness in Parisian Visual Culture, 1852-1932 (en Inglés) - Williams, Lyneise E.

Libro Nuevo

$ 115.790

$ 231.580

Ahorras: $ 115.790

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 17 de Junio y el Martes 25 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Latin Blackness in Parisian Visual Culture, 1852-1932 (en Inglés)"

Latin Blackness in Parisian Visual Culture, 1852-1932 examines an understudied visual language used to portray Latin Americans in mid-19th to early 20th-century Parisian popular visual media. The term 'Latinize' is introduced to connect France's early 19th-century endeavors to create "Latin America," an expansion of the French empire into the Latin-language based Spanish and Portuguese Americas, to its perception of this population. Latin-American elites traveler to Paris in the 1840s from their newly independent nations were denigrated in representations rather than depicted as equals in a developing global economy. Darkened skin, etched onto images of Latin Americans of European descent mitigated their ability to claim the privileges of their ancestral heritage. Whitened skin, among other codes, imposed on turn-of-the-20th-century Black Latin Americans in Paris tempered their Blackness and rendered them relatively assimilatable compared to colonial Africans, Blacks from the Caribbean, and African Americans. After identifying mid-to-late 19th-century Latinizing codes, the study focuses on shifts in latinizing visuality between 1890-1933 in three case studies: the depictions of popular Cuban circus entertainer Chocolat; representations of Panamanian World Bantamweight Champion boxer Alfonso Teofilo Brown; and paintings of Black Uruguayans executed by Pedro Figari, a Uruguayan artist, during his residence in Paris between 1925-1933.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes