Extendimos las ofertas estos Buscadays con hasta 80% dcto.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Learning Strategies (Routledge Library Editions: Psychology of Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
114
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781138732544
N° edición
1
Categorías

Learning Strategies (Routledge Library Editions: Psychology of Education) (en Inglés)

John Nisbet; Janet Shucksmith (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Learning Strategies (Routledge Library Editions: Psychology of Education) (en Inglés) - John Nisbet; Janet Shucksmith

Libro Nuevo

$ 36.710

$ 66.750

Ahorras: $ 30.040

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 09 de Julio y el Martes 23 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Learning Strategies (Routledge Library Editions: Psychology of Education) (en Inglés)"

Originally published in 1986, designed for teachers and those concerned with the education of primary and secondary school pupils, Learning Strategies presented a new approach to ‘learning to learn’. Its aim was to encourage teachers to start thinking about different approaches to harnessing the potential of young learners. It was also relevant to adult learners, and to those who teach them. Thus, although about learning, the book is also very much about teaching. Learning Strategies presents a critical view of the study skills courses offered in schools at the time, and assesses in non-technical language what contributions could be made to the learning debate by recent developments in cognitive psychology. The traditional curriculum concentrated on ‘information’ and developing skills in reading, writing, mathematics and specialist subjects, while the more general strategies of how to learn, to solve problems, and to select appropriate methods of working, were too often neglected. Learning to learn involves strategies like planning ahead, monitoring one’s performance, checking and self-testing. Strategies like these are taught in schools, but children do not learn to apply them beyond specific applications in narrowly defined tasks. The book examines the broader notion of learning strategies, and the means by which we can control and regulate our use of skills in learning. It also shows how these ideas can be translated into classroom practice. The final chapter reviews the place of learning strategies in the curriculum.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes