Celebramos la semana del libro hasta 80%  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Museum and Gallery Publishing: From Theory to Case Study (Routledge Research in Museum Studies) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
224
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781472437143
N° edición
1

Museum and Gallery Publishing: From Theory to Case Study (Routledge Research in Museum Studies) (en Inglés)

Sarah Anne Hughes (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Museum and Gallery Publishing: From Theory to Case Study (Routledge Research in Museum Studies) (en Inglés) - Sarah Anne Hughes

Libro Nuevo

$ 136.100

$ 226.830

Ahorras: $ 90.730

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 21 de Mayo y el Lunes 03 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Museum and Gallery Publishing: From Theory to Case Study (Routledge Research in Museum Studies) (en Inglés)"

Museum and Gallery Publishing examines the theory and practice of general and scholarly publishing associated with museum and art gallery collections. Focusing on the production and reception of these texts, the book explains the relevance of publishing to the cultural, commercial and social contexts of collections and their institutions. Combining theory with case studies from around the world, Sarah Anne Hughes explores how, why and to what effect museums and galleries publish books. Covering a broad range of publishing formats and organisations, including heritage sites, libraries and temporary exhibitions, the book argues that the production and consumption of printed media within the context of collecting institutions occupies a unique and privileged role in the creation and communication of knowledge. Acknowledging that books offer functions beyond communication, Hughes argues that this places books published by museums in a unique relationship to institutions, with staff acting as producers and visitors as consumers.The logistical and ethical dimensions of museum and gallery publishing are also examined in depth, including consideration of issues such as production, the impact of digital technologies, funding and sponsorship, marketing, co-publishing, rights, and curators’ and artists’ agency. Focusing on an important but hitherto neglected topic, Museum and Gallery Publishing is key reading for researchers in the fields of museum, heritage, art and publishing studies. It will also be of interest to curators and other practitioners working in museums, heritage and science centres and art galleries.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes