Celebramos el día de la felicidad con Emvío a LUKA.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Nothing Happens: Chantal Akerman's Hyperrealist Everyday (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1996
Idioma
Inglés
N° páginas
288
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0822317230
ISBN13
9780822317234

Nothing Happens: Chantal Akerman's Hyperrealist Everyday (en Inglés)

Ivone Margulies (Autor) · Duke University Press · Tapa Blanda

Nothing Happens: Chantal Akerman's Hyperrealist Everyday (en Inglés) - Ivone Margulies

Libro Nuevo

$ 41.360

$ 68.930

Ahorras: $ 27.570

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 28 de Junio y el Lunes 08 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Nothing Happens: Chantal Akerman's Hyperrealist Everyday (en Inglés)"

Through films that alternate between containment, order, and symmetry on the one hand, and obsession, explosiveness, and a lack of control on the other, Chantal Akerman has gained a reputation as one of the most significant filmmakers working today. Her 1975 film Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles is widely regarded as the most important feminist film of that decade. In Nothing Happens, Ivone Margulies presents the first comprehensive study of this influential avant-garde Belgian filmmaker. Margulies grounds her critical analysis in detailed discussions of Akerman's work-from Saute ma ville, a 13-minute black-and-white film made in 1968, through Jeanne Dielman and Je tu il elle to the present. Focusing on the real-time representation of a woman's everyday experience in Jeanne Dielman, Margulies brings the history of social and progressive realism and the filmmaker's work into perspective. Pursuing two different but related lines of inquiry, she investigates an interest in the everyday that stretches from postwar neorealist cinema to the feminist rewriting of women's history in the seventies. She then shows how Akerman's "corporeal cinema" is informed by both American experiments with performance and duration and the layerings present in works by European modernists Bresson, Rohmer, and Dreyer. This analysis revises the tired opposition between realism and modernism in the cinema, defines Akerman's minimal-hyperrealist aesthetics in contrast to Godard's anti-illusionism, and reveals the inadequacies of popular characterizations of Akerman's films as either simply modernist or feminist. An essential book for students of Chantal Akerman's work, Nothing Happens will also interest international film critics and scholars, filmmakers, art historians, and all readers concerned with feminist film theory.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes