Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Occult Aesthetics: Synchronization in Sound Film (Oxford Music (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2014
Idioma
Inglés
N° páginas
260
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780199773503
N° edición
1

Occult Aesthetics: Synchronization in Sound Film (Oxford Music (en Inglés)

K. J. Donnelly (Autor) · Oxford Univ Pr · Tapa Blanda

Occult Aesthetics: Synchronization in Sound Film (Oxford Music (en Inglés) - K. J. Donnelly

Libro Nuevo

$ 56.370

$ 112.740

Ahorras: $ 56.370

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 03 de Junio y el Jueves 13 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Occult Aesthetics: Synchronization in Sound Film (Oxford Music (en Inglés)"

In this groundbreaking book, acclaimed film music author Kevin Donnelly offers the first sustained theorization of synchronization in sound film. Donnelly addresses the manner in which the lock of the audio and the visual exerts a perceptible synergy, an aesthetic he dubs occult: a secret and esoteric effect that can dissipate in the face of an awareness of its existence. Drawing upon theories of sound from Sergei Eisenstein to Pierre Schaeffer to Michel Chion, the book investigates points of synchronization as something like repose, providing moments of comfort in a potentially threatening environment that can be fraught with sound and image stimuli. Correspondingly, lack of synchrony between sound and images is characterized as potentially disturbing for the viewer, a discomfort that signals moments of danger. From this perspective, the interplay between the two becomes the central dynamic of audio-visual culture more generally, which, as Donnelly argues, provides a starting point for a new understanding of audio/visual interactions. This fresh approach to the topic is discussed in theoretical and historical terms as well as elaborated through analysis of and reference to a broad selection of films and their soundtracks including, among others, Singin' in the Rain, Saw, Shanghai Express, and Assault on Precinct 13.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes