Último día del CYBER DAY: Las mejores ofertas del año hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Pop Song Piracy: Disobedient Music Distribution Since 1929 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2011
Idioma
Inglés
N° páginas
285
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
226431835
ISBN13
9780226431833
N° edición
11

Pop Song Piracy: Disobedient Music Distribution Since 1929 (en Inglés)

Barry Kernfeld (Autor) · University Of Chicago Press · Tapa Blanda

Pop Song Piracy: Disobedient Music Distribution Since 1929 (en Inglés) - Barry Kernfeld

Libro Nuevo

$ 55.230

$ 100.410

Ahorras: $ 45.180

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 54 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 18 de Junio y el Viernes 28 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Pop Song Piracy: Disobedient Music Distribution Since 1929 (en Inglés)"

The music industry’s ongoing battle against digital piracy is just the latest skirmish in a long conflict over who has the right to distribute music. Starting with music publishers’ efforts to stamp out bootleg compilations of lyric sheets in 1929, Barry Kernfeld’s Pop Song Piracy details nearly a century of disobedient music distribution from song sheets to MP3s. In the 1940s and ’50s, Kernfeld reveals, song sheets were succeeded by fake books, unofficial volumes of melodies and lyrics for popular songs that were a key tool for musicians. Music publishers attempted to wipe out fake books, but after their efforts proved unsuccessful they published their own. Pop Song Piracy shows that this pattern of disobedience, prohibition, and assimilation recurred in each conflict over unauthorized music distribution, from European pirate radio stations to bootlegged live shows. Beneath this pattern, Kernfeld argues, there exists a complex give and take between distribution methods that merely copy existing songs (such as counterfeit CDs) and ones that transform songs into new products (such as file sharing). Ultimately, he contends, it was the music industry’s persistent lagging behind in creating innovative products that led to the very piracy it sought to eliminate.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes