Extendimos las ofertas estos Buscadays con hasta 80% dcto.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Sensuous Cinema: The Body in Contemporary Maghrebi Film (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
192
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.3 cm
Peso
0.43 kg.
ISBN13
9781501335983

Sensuous Cinema: The Body in Contemporary Maghrebi Film (en Inglés)

Kaya Davies Hayon (Autor) · Bloomsbury Publishing PLC · Tapa Dura

Sensuous Cinema: The Body in Contemporary Maghrebi Film (en Inglés) - Hayon, Kaya Davies

Libro Nuevo

$ 286.170

$ 397.460

Ahorras: $ 111.290

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 86 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 29 de Julio y el Jueves 08 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Sensuous Cinema: The Body in Contemporary Maghrebi Film (en Inglés)"

Sensuous Cinema: The Body in Contemporary Maghrebi Film examines a cluster of recent films that feature Maghrebi(-French) people and position corporeality as a site through which subjectivity and self-other relations are constituted and experienced. These films are set in and between the countries of the Maghreb, France and, to a lesser degree, Switzerland, and often adopt a sensual aesthetic that prioritizes embodied knowledge, the interrelation of the senses and the material realities of emotional experience. However, despite the importance of the body in these films, no study to date has taken corporeality as its primary point of concern. This new addition to the Thinking Cinema series interweaves corporeal phenomenology with theological and feminist scholarship on the body from the Maghreb and the Middle East to examine how Maghrebi(-French) people of different genders, ethnicities, sexualities, ages and classes have been represented corporeally in contemporary Maghrebi and French cinemas. Via detailed textual and phenomenological analyses of films such as Red Satin (Amari 2002), Exiles (Gatlif 2004), Couscous (Kechiche 2007) and Salvation Army (Taïa 2014), Kaya Hayon Davies conveys the pivotal role that corporeality plays in articulating identity and the emotions in these films.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes