Ya comenzó CYBER DAY: Las mejores ofertas del año hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Socially-Critical Environmental Education in Primary Classrooms: The Dance of Structure and Agency (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
261
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.8 cm
Peso
0.58 kg.
ISBN13
9783319021461

Socially-Critical Environmental Education in Primary Classrooms: The Dance of Structure and Agency (en Inglés)

Jane Edwards (Autor) · Springer · Tapa Dura

Socially-Critical Environmental Education in Primary Classrooms: The Dance of Structure and Agency (en Inglés) - Edwards, Jane

Libro Nuevo

$ 72.540

$ 131.890

Ahorras: $ 59.350

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 61 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 19 de Julio y el Miércoles 31 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Socially-Critical Environmental Education in Primary Classrooms: The Dance of Structure and Agency (en Inglés)"

The effectiveness of Education for Sustainable Development depends on the ability of schools and teachers to embrace pedagogies that reduce the gap between the rhetoric of education for the environment and the reality of classroom practices. This book responds to the need to better understand the nature of the relationships between agency and structure that contribute to the development of educational rhetoric-reality gaps in order to inform processes that most effectively facilitate pedagogical change. This book explores the issues of pedagogical change through the experiences of Australian primary school teachers faced with the challenge of implementing an environmental education program in which young students were positioned as active participants in the social processes from which environmentally sustainable practices could be developed. These teachers were required to adopt pedagogies that often represented the antithesis of their well-established teacher-directed approaches.Through the use of Anthony Giddens' Theory of Structuration this book provides unique perspectives of the teacher mediated manner in which certain elements of structure and agency interrelate to enable and constrain classroom practices-essential understandings for school principals and educational policy developers who aim to effectively implement pedagogical change. This book also demonstrates that the Theory of Structuration provides a valuable ontological research framework, and provides social researchers with practical guidance for how to relate this theory to specific research issues.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes