Extendimos las ofertas estos Buscadays con hasta 80% dcto.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Good Child: Moral Development in a Chinese Preschool (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Autor
Año
2017
Idioma
Inglés
N° páginas
248
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781503602434
N° edición
1

The Good Child: Moral Development in a Chinese Preschool (en Inglés)

Jing Xu (Autor) · Stanford University Press · Tapa Blanda

The Good Child: Moral Development in a Chinese Preschool (en Inglés) - Jing Xu

Libro Nuevo

$ 42.160

$ 76.660

Ahorras: $ 34.500

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 21 de Junio y el Miércoles 03 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Good Child: Moral Development in a Chinese Preschool (en Inglés)"

Chinese academic traditions take zuo ren-self-fulfillment in terms of moral cultivation-as the ultimate goal of education. To many in contemporary China, however, the nation seems gripped by moral decay, the result of rapid and profound social change over the course of the twentieth century. Placing Chinese children, alternately seen as China's greatest hope and derided as self-centered "little emperors," at the center of her analysis, Jing Xu investigates the effects of these transformations on the moral development of the nation's youngest generation. The Good Child examines preschool-aged children in Shanghai, tracing how Chinese socialization beliefs and methods influence their construction of a moral world. Delving into the growing pains of an increasingly competitive and changing educational environment, Xu documents the confusion, struggles, and anxieties of today's parents, educators, and grandparents, as well as the striking creativity of their children in shaping their own moral practices. Her innovative blend of anthropology and psychology reveals the interplay of their dialogues and debates, illuminating how young children's nascent moral dispositions are selected, expressed or repressed, and modulated in daily experiences.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes