Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Working With the Anthropological Theory of the Didactic in Mathematics Education: A Comprehensive Casebook (European Research in Mathematics Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780367187712

Working With the Anthropological Theory of the Didactic in Mathematics Education: A Comprehensive Casebook (European Research in Mathematics Education) (en Inglés)

Bosch, Marianna, Yves Chevallard Javier Garcia Francisco U. A.: (Autor) · Routledge Chapman Hall · Tapa Dura

Working With the Anthropological Theory of the Didactic in Mathematics Education: A Comprehensive Casebook (European Research in Mathematics Education) (en Inglés) - Bosch, Marianna, Yves Chevallard Javier Garcia Francisco U. A.:

Libro Nuevo

$ 114.080

$ 228.150

Ahorras: $ 114.070

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 19 de Junio y el Miércoles 03 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Working With the Anthropological Theory of the Didactic in Mathematics Education: A Comprehensive Casebook (European Research in Mathematics Education) (en Inglés)"

This book presents the main research veins developed within the framework of the Anthropological Theory of the Didactic (ATD), a paradigm that originated in French didactics of mathematics. While a great number of publications on ATD are available in French and Spanish, Working with the Anthropological Theory of the Didactic in Mathematics Education is the first directed at English-speaking international audiences. Written and edited by leading researchers in ATD, the book covers all aspects of ATD theory and practice, including teaching applications. The chapters feature the most relevant and recent investigations presented at the 6th international conference on the ATD, offering a unique opportunity for an international audience interested in the study of mathematics teaching and learning to keep in touch with advances in educational research. The book is divided into four sections and the contributions explore key topics such as: The core concept of 'praxeology', including its development and functionalities The need for new teaching praxeologies in the paradigm of questioning the world The impact of ATD on the teaching profession and the education of teachers This is the second volume in the New Perspectives on Research in Mathematics Education. This comprehensive casebook is an indispensable resource for researchers, teachers and graduate students around the world.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes