Ya comenzó CYBER DAY: Las mejores ofertas del año hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Young People's Rights in the Citizenship Education Classroom (Palgrave Studies in Global Citizenship Education and Democracy) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
267
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9783030211462
N° edición
1

Young People's Rights in the Citizenship Education Classroom (Palgrave Studies in Global Citizenship Education and Democracy) (en Inglés)

Helen Hanna (Autor) · Palgrave Macmillan · Tapa Dura

Young People's Rights in the Citizenship Education Classroom (Palgrave Studies in Global Citizenship Education and Democracy) (en Inglés) - Helen Hanna

Libro Nuevo

$ 72.540

$ 131.890

Ahorras: $ 59.350

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 17 de Junio y el Jueves 27 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Young People's Rights in the Citizenship Education Classroom (Palgrave Studies in Global Citizenship Education and Democracy) (en Inglés)"

This book explores the rights held by young people in the citizenship education classroom in the divided societies of Northern Ireland and Israel. Against the backdrop of a long history of protracted conflict and division, the author analyses how international rights obligations are reflected in the contested citizenship education curriculum in secondary schools. Drawing upon extensive qualitative data as well as policy and curriculum documents, the author reveals that understandings of education rights can be oriented around three themes – minority group representation in the curriculum, dealing with difference through pedagogy, and preparing young people for life in a (divided) society. This can be mapped onto the 42-A rights framework where education should be ‘acceptable’ and ‘adaptable’. However, the variety of interpretations held by participants raises questions regarding the ‘universality’ of international frameworks for education rights, and the workability of such frameworks in the national and divided contexts. While the contexts of Northern Ireland and Israel have much in common, they are rarely compared: this book will show that their comparison is as relevant as ever, as issues of identity continue to affect everyday school life. This book will be of interest to citizenship and history education scholars, as well as those who are concerned with the application of international human rights law. 

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes