Venta Flash hasta 80% dcto y envío a luka en libros seleccionados.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada A Fury in the Words: Love and Embarrassment in Shakespeare's Venice (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2012
Idioma
Inglés
N° páginas
229
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0823241947
ISBN13
9780823241941
N° edición
1

A Fury in the Words: Love and Embarrassment in Shakespeare's Venice (en Inglés)

Berger, Harry, Jr. (Autor) · Fordham University Press · Tapa Dura

A Fury in the Words: Love and Embarrassment in Shakespeare's Venice (en Inglés) - Berger, Harry, Jr.

Libro Nuevo

$ 121.320

$ 202.200

Ahorras: $ 80.880

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 62 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 30 de Mayo y el Martes 11 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "A Fury in the Words: Love and Embarrassment in Shakespeare's Venice (en Inglés)"

Shakespeare's two Venetian plays are dominated by the discourse of embarrassment. The Merchant of Venice is a comedy of embarrassment, and Othello is a tragedy of embarrassment. This nomenclature is admittedly anachronistic, because the term "embarrassment" didn't enter the language until the late seventeenth century. To embarrass is to make someone feel awkward or uncomfortable, humiliated or ashamed. Such feelings may respond to specific acts of criticism, blame, or accusation. "To embarrass" is literally to "embar": to put up a barrier or deny access. The bar of embarrassment may be raised by unpleasant experiences. It may also be raised when people are denied access to things, persons, and states of being they desire or to which they feel entitled. The Venetian plays represent embarrassment not merely as a condition but as a weapon and as the wound the weapon inflicts. Characters in The Merchant of Venice and Othello devote their energies to embarrassing one another. But even when the weapon is sheathed, it makes its presence felt, as when Desdemona means to praise Othello and express her love for him: "I saw Othello's visage in his mind" (1.3.253). This suggests, among other things, that she didn't see it in his face.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes