Buscalibre.com Compra tus libros en Buscalibre, la libreria en español mas grande.
    Mi Cuenta

    Ingresa o Regístrate

    portada Advancing Social Justice: Tools, Pedagogies, and Strategies to Transform Your Campus (en Inglés)
    Formato
    Libro Físico
    Editorial
    Tema
    Student Affairs & Development (Higher Education)
    Colección
    Jb Higher Education Adult
    Año
    2013
    Idioma
    Inglés
    N° páginas
    272
    Encuadernación
    Tapa Dura
    Dimensiones
    23.1 x 15.5 x 2.8 cm
    Peso
    0.48 kg.
    ISBN
    1118388437
    ISBN13
    9781118388433
    N° edición
    1

    Advancing Social Justice: Tools, Pedagogies, and Strategies to Transform Your Campus (en Inglés)

    Tracy Davis (Autor) · Jossey-Bass · Tapa Dura

    Advancing Social Justice: Tools, Pedagogies, and Strategies to Transform Your Campus (en Inglés) - Tracy Davis

    Libro Nuevo

    $ 77.800

    $ 108.050

    Ahorras: $ 30.250

    28% descuento
    • Estado: Nuevo
    • Quedan 84 unidades
    Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
    Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 08 de Marzo y el Martes 19 de Marzo.
    Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

    Reseña del libro "Advancing Social Justice: Tools, Pedagogies, and Strategies to Transform Your Campus (en Inglés)"

    Tools and strategies to foster transformative change for social justice Many believe that social justice education is simply the new politically correct term for diversity-focused intervention or multiculturalism. The true definition, however, is more complex, nuanced, and important to understand. Higher education today needs clarity on both the concept of social justice and effective tools to successfully translate theory into practice. In Advancing Social Justice: Tools, Pedagogies, and Strategies to Transform Your Campus, Tracy Davis and Laura M. Harrison offer educators a clear understanding of what social justice is, along with effective practices to help higher education institutions embrace a broad social justice approach in all aspects of their work with students, both inside and outside of the classroom. Theoretical, philosophical, and practical, the book challenges readers to take a step back from where they are, do an honest and unvarnished assessment of how they currently practice social justice, rethink how they approach their work, and re-engage based on a more informed and rigorous conceptual framework. The authors begin by clarifying the definition of social justice as an approach that examines and acknowledges the impact of institutional and historical systems of power and privilege on individual identity and relationships. Exploring identity devel-opment using the critical lenses of history and context, they concentrate on ways that oppression and privilege are manifest in the lived experiences of students. They also highlight important concepts to consider in designing and implementing effective social justice interventions and provide examples of effective social justice education. Finally, the book provides teachers and practitioners with tools and strategies to infuse a social justice approach into their work with students and within their institutions.

    Opiniones del libro

    Ver más opiniones de clientes
    • 0% (0)
    • 0% (0)
    • 0% (0)
    • 0% (0)
    • 0% (0)

    Preguntas frecuentes sobre el libro

    Respuesta:
    Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
    Respuesta:
    El libro está escrito en Inglés.
    Respuesta:
    La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

    Preguntas y respuestas sobre el libro

    ¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

    Opiniones sobre Buscalibre

    Ver más opiniones de clientes