menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Authentic Blackness: The Folk in the new Negro Renaissance (New Americanists) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1999
Idioma
Inglés
N° páginas
200
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0822323451
ISBN13
9780822323457
N° edición
1

Authentic Blackness: The Folk in the new Negro Renaissance (New Americanists) (en Inglés)

J. Martin Favor (Autor) · Duke University Press · Tapa Blanda

Authentic Blackness: The Folk in the new Negro Renaissance (New Americanists) (en Inglés) - J. Martin Favor

Libro Nuevo

$ 49.730

$ 69.070

Ahorras: $ 19.340

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 28 de Junio y el Miércoles 10 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Authentic Blackness: The Folk in the new Negro Renaissance (New Americanists) (en Inglés)"

What constitutes “blackness” in American culture? And who gets to define whether or not someone is truly African American? Is a struggling hip-hop artist more “authentic” than a conservative Supreme Court justice? In Authentic Blackness J. Martin Favor looks to the New Negro Movement—also known as the Harlem Renaissance—to explore early challenges to the idea that race is a static category. Authentic Blackness looks at the place of the “folk”—those African Americans “furthest down,” in the words of Alain Locke—and how the representation of the folk and the black middle class both spurred the New Negro Movement and became one of its most serious points of contention. Drawing on vernacular theories of African American literature from such figures as Henry Louis Gates Jr. and Houston Baker as well as theorists Judith Butler and Stuart Hall, Favor looks closely at the work of four Harlem Renaissance fiction writers: James Weldon Johnson, Nella Larsen, George Schuyler, and Jean Toomer. Arguing that each of these writers had, at best, an ambiguous relationship to African American folk culture, Favor demonstrates how they each sought to redress the notion of a fixed black identity. Authentic Blackness illustrates how “race” has functioned as a type of performative discourse, a subjectivity that simultaneously builds and conceals its connections with such factors as class, gender, sexuality, and geography.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes