Mes de la Madre hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Breaking the Glass Armor: Neoformalist Film Analysis (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1988
Idioma
Inglés
N° páginas
376
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0691014531
ISBN13
9780691014531

Breaking the Glass Armor: Neoformalist Film Analysis (en Inglés)

Kristin Thompson (Autor) · Princeton University Press · Tapa Blanda

Breaking the Glass Armor: Neoformalist Film Analysis (en Inglés) - Kristin Thompson

Libro Nuevo

$ 99.930

$ 138.790

Ahorras: $ 38.860

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 58 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 13 de Junio y el Martes 25 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Breaking the Glass Armor: Neoformalist Film Analysis (en Inglés)"

"Classical works have for us become covered with the glassy armor of familiarity," wrote Victor Shklovsky in 1914. Here Kristin Thompson "defamiliarizes" the reader with eleven different films. Developing the technique formulated in her Eisenstein's Ivan the Terrible (Princeton, 1981), she clearly demonstrates the flexibility of the neoformalist approach. She argues that critics often use cut-and-dried methods and choose films that easily fit those methods. Neoformalism, on the other hand, encourages the critic to deal with each film differently and to modify his or her analytical assumptions continually. Thompson's analyses are thus refreshingly varied and revealing, ranging from an ordinary Hollywood film, Terror by Night, to such masterpieces as Late Spring and Lancelot du Lac. She proposes a formal historical way of dealing with realism, using Bicycle Thieves and The Rules of the Game as examples. Stage Fright and Laura provide cases in which the classical cinema defamiliarizes its own conventions by playing with audience expectations. Other chapters deal with Tati's Les Vacances de Monsieur Hulot and Play Time and Godard's Tout va bien and Sauve qui peut (la vie). Although neoformalist analysis is a rigorous, distinctive approach, it avoids extensive specialized vocabulary and esoteric concepts: the essays here can be read separately by those interested in the individual films. The book's overall purpose, however, goes beyond making these particular films more accessible and intriguing to propose new ways of looking at cinema as a whole.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes