Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Campaigns of Knowledge: U.S. Pedagogies of Colonialism and Occupation in the Philippines and Japan (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
324
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.6 x 15.2 x 2.5 cm
Peso
0.76 kg.
ISBN13
9781439918562

Campaigns of Knowledge: U.S. Pedagogies of Colonialism and Occupation in the Philippines and Japan (en Inglés)

Malini Johar Schueller (Autor) · Temple University Press · Tapa Blanda

Campaigns of Knowledge: U.S. Pedagogies of Colonialism and Occupation in the Philippines and Japan (en Inglés) - Schueller, Malini Johar

Libro Físico

$ 39.820

$ 79.630

Ahorras: $ 39.810

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 04 de Junio y el Viernes 14 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Campaigns of Knowledge: U.S. Pedagogies of Colonialism and Occupation in the Philippines and Japan (en Inglés)"

The creation of a new school system in the Philippines in 1898 and educational reforms in occupied Japan, both with stated goals of democratization, speaks to a singular vision of America as savior, following its politics of violence with benevolent recuperation. The pedagogy of recovery-in which schooling was central and natives were forced to accept empire through education-might have shown how Americans could be good occupiers, but it also created projects of Orientalist racial management: Filipinos had to be educated and civilized, while the Japanese had to be reeducated and "de-civilized." In Campaigns of Knowledge, Malini Schueller contrapuntally reads state-sanctioned proclamations, educational agendas, and school textbooks alongside political cartoons, novels, short stories, and films to demonstrate how the U.S. tutelary project was rerouted, appropriated, reinterpreted, and resisted. In doing so, she highlights how schooling was conceived as a process of subjectification, creating particular modes of thought, behaviors, aspirations, and desires that would render the natives docile subjects amenable to American-style colonialism in the Philippines and occupation in Japan.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes