Venta Flash hasta 80% dcto y envío a luka en libros seleccionados.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Changing Minds Changing Tools: From Learning Theory to Language Acquisition to Language Change (The mit Press) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
392
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780262037860
Categorías

Changing Minds Changing Tools: From Learning Theory to Language Acquisition to Language Change (The mit Press) (en Inglés)

Vsevolod (Associate Professor, University Of Oregon) Kapatsinski (Autor) · The Mit Press · Tapa Dura

Changing Minds Changing Tools: From Learning Theory to Language Acquisition to Language Change (The mit Press) (en Inglés) - Vsevolod (Associate Professor, University Of Oregon) Kapatsinski

Libro Nuevo

$ 72.250

$ 120.420

Ahorras: $ 48.170

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 59 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 30 de Mayo y el Martes 11 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Changing Minds Changing Tools: From Learning Theory to Language Acquisition to Language Change (The mit Press) (en Inglés)"

A book that uses domain-general learning theory to explain recurrent trajectories of language change.In this book, Vsevolod Kapatsinski argues that language acquisition―often approached as an isolated domain, subject to its own laws and mechanisms―is simply learning, subject to the same laws as learning in other domains and well described by associative models. Synthesizing research in domain-general learning theory as it relates to language acquisition, Kapatsinski argues that the way minds change as a result of experience can help explain how languages change over time and can predict the likely directions of language change―which in turn predicts what kinds of structures we find in the languages of the world. What we know about how we learn (the core question of learning theory) can help us understand why languages are the way they are (the core question of theoretical linguistics).Taking a dynamic, usage-based perspective, Kapatsinski focuses on diachronic universals, recurrent pathways of language change, rather than synchronic universals, properties that all languages share. Topics include associative approaches to learning and the neural implementation of the proposed mechanisms; selective attention; units of language; a comparison of associative and Bayesian approaches to learning; representation in the mind of visual and auditory experience; the production of new words and new forms of words; and automatization of repeated action sequences. This approach brings us closer to understanding why languages are the way they are, Kapatsinski contends, than approaches premised on innate knowledge of language universals and the language acquisition device.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes