Venta Flash: Libros importados con hasta 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Connected Code: Why Children Need to Learn Programming (The John d. And Catherine t. Macarthur Foundation Series on Digital Media and Learning) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2016
Idioma
Inglés
N° páginas
200
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780262529679

Connected Code: Why Children Need to Learn Programming (The John d. And Catherine t. Macarthur Foundation Series on Digital Media and Learning) (en Inglés)

Yasmin B. Kafai (Autor) · The Mit Press · Tapa Blanda

Connected Code: Why Children Need to Learn Programming (The John d. And Catherine t. Macarthur Foundation Series on Digital Media and Learning) (en Inglés) - Yasmin B. Kafai

Libro Nuevo

$ 26.600

$ 36.950

Ahorras: $ 10.350

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 04 de Julio y el Jueves 11 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Connected Code: Why Children Need to Learn Programming (The John d. And Catherine t. Macarthur Foundation Series on Digital Media and Learning) (en Inglés)"

Why every child needs to learn to code: the shift from "computational thinking" to computational participation. Coding, once considered an arcane craft practiced by solitary techies, is now recognized by educators and theorists as a crucial skill, even a new literacy, for all children. Programming is often promoted in K-12 schools as a way to encourage "computational thinking"-which has now become the umbrella term for understanding what computer science has to contribute to reasoning and communicating in an ever-increasingly digital world. In Connected Code, Yasmin Kafai and Quinn Burke argue that although computational thinking represents an excellent starting point, the broader conception of "computational participation" better captures the twenty-first-century reality. Computational participation moves beyond the individual to focus on wider social networks and a DIY culture of digital "making." Kafai and Burke describe contemporary examples of computational participation: students who code not for the sake of coding but to create games, stories, and animations to share; the emergence of youth programming communities; the practices and ethical challenges of remixing (rather than starting from scratch); and the move beyond stationary screens to programmable toys, tools, and textiles.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes