Venta Flash hasta 80% dcto y envío a luka en libros seleccionados.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Daniel: An Introduction and Study Guide: Sovereignty, Human and Divine (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
128
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.0 x 15.4 x 0.8 cm
Peso
0.22 kg.
ISBN13
9780567676832

Daniel: An Introduction and Study Guide: Sovereignty, Human and Divine (en Inglés)

Ernest Lucas (Autor) · T&T Clark · Tapa Blanda

Daniel: An Introduction and Study Guide: Sovereignty, Human and Divine (en Inglés) - Lucas, Ernest ; Curtis, Adrian H.

Libro Nuevo

$ 29.080

$ 48.470

Ahorras: $ 19.390

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 29 de Mayo y el Jueves 06 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Daniel: An Introduction and Study Guide: Sovereignty, Human and Divine (en Inglés)"

Introducing students to the Book of Daniel in the Old Testament, Ernest Lucas examines the book's structure and characteristics. He covers the latest in biblical scholarship, including historical and interpretive issues, and considers a range of scholarly approaches. Lucas shows how understanding of the book is enhanced by considering it in the context of Mesopotamian culture, literature, and religion. He also evaluates different arguments concerning the authorship, date, and provenance of the book. In particular, the guide focuses on illuminating the book's relationship to both the tradition of Hebrew prophecy and the later development of Jewish apocalyptic literature. It also highlights the importance of understanding the Book of Daniel as "resistance literature", which intended to encourage faithful Jews to resist the pressures of conformity to the pagan culture in which they lived, and to endure through persecution if necessary. With suggestions of further reading at the end of each chapter, this guide will be an essential accompaniment to study of the Book of Daniel.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes