Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada effectiveness of university education in italy: employability, competences, human capital (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Ilustrado por
Editorial
Año
2010
Idioma
Inglés
N° páginas
380
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 2.1 cm
Peso
0.55 kg.
ISBN
3790825301
ISBN13
9783790825305

effectiveness of university education in italy: employability, competences, human capital (en Inglés)

Luigi Fabbris (Ilustrado por) · Physica-Verlag · Tapa Blanda

effectiveness of university education in italy: employability, competences, human capital (en Inglés) - Fabbris, Luigi

Libro Nuevo

$ 125.310

$ 250.610

Ahorras: $ 125.300

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 07 de Junio y el Miércoles 19 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "effectiveness of university education in italy: employability, competences, human capital (en Inglés)"

The Italian university system, along the mainstream of the European higher education systems, is adopting efficiency and effectiveness as criteria for process programming and result managing. For this purpose, both the national system headed by the Ministry of Edu- tion, University and Research, and the universities, within their managerial autonomy, activated since the 1990s a systematic assessment of their research and teaching activities and of other services. The assessment on a large scale of aspects of the educational system started in Italy when the Ministry imposed in 1999 that the teaching of each course of Bachelor and Master programmes be evaluated by the student and that s- thetic marks be sent to a National Board for University System Evaluation (CNVSU) for comparative and intervention purposes. The compelling need to assess the course quality not only demolished the atavic distrust that part of the academics have had against the assessment of the teaching, but also started, in a concrete way, the participation of students to activities dedicated to them. Moreover, the widespread consciousness of teaching assessment, as a tool for empowering the higher education system, entered the Ministry and universities' agenda. Even though the use of the course evaluations, for intervention purposes, still is limited to the most fanciful and fearless faculties and universities, the process has started and it will not be easy to circumvent.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes