Un libro para cada mamá hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Epistemic Colonialism and the Transfer of Curriculum Knowledge Across Borders: Applying a Historical Lens to Contest Unilateral Logics (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
276
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781032198576
N° edición
1

Epistemic Colonialism and the Transfer of Curriculum Knowledge Across Borders: Applying a Historical Lens to Contest Unilateral Logics (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés)

Weili Zhao (Editor) Thomas S. Popkewitz (Editor) Tero Autio (Editor) (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Epistemic Colonialism and the Transfer of Curriculum Knowledge Across Borders: Applying a Historical Lens to Contest Unilateral Logics (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés) - Weili Zhao (Editor) Thomas S. Popkewitz (Editor) Tero Autio (Editor)

Libro Nuevo

$ 46.950

$ 78.250

Ahorras: $ 31.300

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 10 de Junio y el Lunes 24 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Epistemic Colonialism and the Transfer of Curriculum Knowledge Across Borders: Applying a Historical Lens to Contest Unilateral Logics (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés)"

This volume uncovers the colonial epistemologies that have long dominated the transfer of curriculum knowledge within and across nation-states and demonstrates how a historical approach to uncovering epistemological colonialism can inform an alternative, relational mode of knowledge transfer and negotiation within curriculum studies research and praxis.World leaders in the field of curriculum studies adopt a historical lens to map the negotiation, transfer, and confrontation of varied forms of cultural knowledge in curriculum studies and schooling. In doing so, they uniquely contextualize contemporary epistemes as historically embedded and politically produced and contest the unilateral logics of reason and thought which continue to dominate modern curriculum studies. Contesting the doxa of comparative reason, the politics of knowledge and identity, the making of twenty-first century educational subjects, and multiculturalism, this volume offers a relational onto-epistemic network as an alternative means to dissect and overcome epistemological colonialism.This text will benefit researchers, academics, and educators with an interest in curriculum studies as well as the study of international and comparative education. Those interested in post-colonial discourses and the philosophy of education will also benefit from the volume.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes