Ya comenzó CYBER DAY: Las mejores ofertas del año hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Film and the German Left in the Weimar Republic: From Caligari to Kuhle Wampe (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1990
Idioma
Inglés
N° páginas
303
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0292724659
ISBN13
9780292724655
N° edición
1
Categorías

Film and the German Left in the Weimar Republic: From Caligari to Kuhle Wampe (en Inglés)

Bruce Murray (Autor) · University Of Texas Press · Tapa Blanda

Film and the German Left in the Weimar Republic: From Caligari to Kuhle Wampe (en Inglés) - Bruce Murray

Libro Nuevo

$ 47.420

$ 86.220

Ahorras: $ 38.800

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 67 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 14 de Junio y el Miércoles 26 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Film and the German Left in the Weimar Republic: From Caligari to Kuhle Wampe (en Inglés)"

The Weimar Republic of Germany, covering the post-World War I period of civil and governmental strife, witnessed a great struggle among a variety of ideologies, a struggle for which the arts provided one important arena. Leftist individuals and organizations critiqued mainstream art production and attempted to counter what they perceived as its conservative-to-reactionary influence on public opinion. In this groundbreaking study, Bruce Murray focuses on the leftist counter-current in Weimar cinema, offering an alternative critical approach to the traditional one of close readings of the classical films. Beginning with a brief review of pre-Weimar cinema (1896-1918), he analyzes the film activity of the Social Democratic Party, the German Communists, and independent leftists in the Weimar era. Leftist filmmakers, journalists, and commentators, who in many cases contributed significantly to marginal leftist as well as mainstream cinema, have, until now, received little scholarly attention. Drawing on exhaustive archival research and personal interviews, Murray shows how the plurality of aesthetic models represented in the work of individuals who participated in leftist experiments with cinema in the 1920S collapsed as Germany underwent the transition from parliamentary democracy to fascist dictatorship. He suggests that leftists shared responsibility for that collapse and asserts the value of such insights for those who contemplate alternatives to institutional forms of cinematic discourse today.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes