Celebramos el día de la felicidad con Emvío a LUKA.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Globalisation, Nation-Building and History Education (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
158
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.1 cm
Peso
0.43 kg.
ISBN13
9783031448126

Globalisation, Nation-Building and History Education (en Inglés)

Joseph Zajda (Autor) · John Whitehouse (Autor) · Springer · Tapa Dura

Globalisation, Nation-Building and History Education (en Inglés) - Zajda, Joseph ; Whitehouse, John

Libro Nuevo

$ 265.270

$ 368.430

Ahorras: $ 103.160

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 08 de Agosto y el Martes 20 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Globalisation, Nation-Building and History Education (en Inglés)"

This book uses historiography and discourse analysis to provide a new insight into understanding the nexus between ideologies, the state, and nation-building-as depicted in history school textbooks. It focuses on the interpretation of social and political change, significant events, and examining possible new biases and omissions in school textbooks. The 'Europeanization' of history textbooks in the EU is an example of western-dominated Grand Narrative of pluralist democracy, multiculturalism, and human rights, according to the canon of a particularly European dimension. Various public debates in the USA, China, the Russian Federation (RF), Japan, and elsewhere, dealing with understandings of a nation-building, national identity, and history education point out to parallels between the political significance of school history and the history education debates globally.The book demonstrates that the issue of national identity and balanced representations of the past continue to dominate the debate surrounding the goals, dominant ideologies and content of history textbooks, and historical narratives. It concludes that competing discourses and ideologies will continue to define and shape the nature and significance of historical knowledge, ideologies and the direction of values education in history textbooks. This book provides an easily accessible, practical, yet scholarly insights into local and global trends in the field of history education, and should be required reading for a broad spectrum of users, including policy-makers, academics, graduate students, education policy researchers, administrators, and practitioners.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes