Un libro para cada mamá hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Hits: Philosophy in the Jukebox (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2012
Idioma
Inglés
N° páginas
179
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780823234370
N° edición
1
Categorías

Hits: Philosophy in the Jukebox (en Inglés)

Peter Szendy (Autor) · Fordham University Press · Tapa Dura

Hits: Philosophy in the Jukebox (en Inglés) - Peter Szendy

Libro Nuevo

$ 142.910

$ 238.190

Ahorras: $ 95.280

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 67 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 21 de Mayo y el Jueves 30 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Hits: Philosophy in the Jukebox (en Inglés)"

Hits: Philosophy in the Jukebox is an extraordinary foray into what apple has convinced us is "the soundtrack of our lives." How does music come to inhabit us, to possess and haunt us? What does it mean that a piece of music can insert itself-Szendy's term for this, borrowed from German, is the earworm-into our ears and minds? In this book, Peter Szendy probes the ever-growing and ever more global phenomenon of the hit song. Hits is the culmination of years of singular attentiveness to the unheard, the unheard-of, and the overheard, as well as of listening as it occurs when one pays anything but attention. Szendy takes us through our musical bodies, by way of members and instruments, playing and governing apparatuses, psychic and cinematic doublings, political and economic musings. The hit song, Szendy concludes, functions like a myth, a force of repetition that grows by force of repetition. In the repetition generated by the song's relation to itself, Szendy locates its production as a fetishized commodity, a self-producing structure, and a self-desiring machine. Like a Deleuzian machine, then, the hit song is a technology of the self, or better, a technology of rule, a bio-melo-technology. After reading this book, one can no longer avoid realizing that music is more than a soundtrack: It is the condition of our lives. We are all melomaniacs, Szendy tells us in his unique style of writing and of thought. We are melo-obsessive subjects, not so much driven to a frenzy by a music we hardly have time to listen to as governed and ruled by it.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes