Mes de la Madre hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Identity, Neoliberalism and Aspiration: Educating White Working-Class Boys (Routledge Research in Educational Equality and Diversity) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2016
Idioma
Inglés
N° páginas
190
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781138294325
N° edición
1
Categorías

Identity, Neoliberalism and Aspiration: Educating White Working-Class Boys (Routledge Research in Educational Equality and Diversity) (en Inglés)

Garth Stahl (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Identity, Neoliberalism and Aspiration: Educating White Working-Class Boys (Routledge Research in Educational Equality and Diversity) (en Inglés) - Garth Stahl

Libro Físico

$ 70.680

$ 117.800

Ahorras: $ 47.120

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 18 de Junio y el Viernes 28 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Identity, Neoliberalism and Aspiration: Educating White Working-Class Boys (Routledge Research in Educational Equality and Diversity) (en Inglés)"

In recent years there has been growing concern over the pervasive disparities in academic achievement that are highly influenced by ethnicity, class and gender. Specifically, within the neoliberal policy rhetoric, there has been concern over underachievement of working-class young males, specifically white working-class boys. The historic persistence of this pattern, and the ominous implication of these trends on the long-term life chances of white working-class boys, has led to a growing chorus that something must be done to intervene. This book provides an in-depth sociological study exploring the subjectivities within the neoliberal ideology of the school environment, in order to expand our understanding of white working-class disengagement with education. The chapters discuss how white working-class boys in three educational sites enact social and learner identities, focusing on the practices of 'meaning-making' and 'identity work' that the boys experienced, and the disjunctures and commonalities between them. The book presents an analysis of the varying tensions influencing the identity of each boy and the consequences of these pressures on their engagement with education. Drawing on Bourdieu’s theoretical tools and a model of egalitarian habitus, Identity, Neoliberalism and Aspiration: Educating white working-class boys will be of interest to academics, researchers and postgraduate students in the field of sociology of education, and those from related disciplines studying class and gender.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes